divendres, 12 de febrer del 2010

La nit estelada

En aquell petit poblet de la comarca la vida transcorria tranquil.la i pausada. Els seus habitants eren gent amable i treballadora i la gent de fora, els forasters que arribaven ja fos de pas o per passar-hi una temporada, no entenien el tarannà d'aquella comunitat: sempre tant atents, sempre tant ben avinguts. Mai no hi havia baralles ni discussions fora de lloc. Eren com una gran família però encara més unida. Un llaç invisible que els unia per damunt de totes les coses.
Un dia, un viatjant s'hi va aturar per passar la nit. L'home, que venia sabons de porta en porta, res en sabia de l'extranya comunió entre els habitants del poble, però aquella nit no podia dormir. Un gran pes al pit no el deixava respirar i una boirina enteranyinava el seu cap. Ja de matinada, quan tothom dormia, es llevà a veure si amb una mica d'aire fresc es sentia millor. Al sortir a fora va pensar que estava sommiant, que allò que veia no podia ser real. El paissatge es difuminava davant seu. El cel estelat era una maranya de pinzellades que es recargolaven, s'unien i es separaven, conformaven un tot, com un traç interminable.
El que el viatger no sabia era que aquell cel el formaven els somnis dels habitants del poblet cada nit. Cada nit els desitjos i les pors de tots ells s'enlairaven a través de les teulades, més amunt dels arbres i les muntanyes, transformant la nit en una veritable obra d'art. I era per això que als habitants d'aquell petit poblet els unia un llaç únic i especial; perquè, al cap i a la fi, no hi ha res més important que els nostres somnis.


Una iniciativa de Relats conjunts

21 comentaris:

... ha dit...

No t'havia llegit mai... però em sembla molt maca la història del poble que crea nits estrellades de somnis!

Assumpta ha dit...

M'agradaaaaa!!! M'agrada molt!! :-))

Garbí24 ha dit...

Molt ben relatat, maco maco, de veritat. Els somnis ens ajuden a viure.

kweilan ha dit...

Què bonic i quina idea tan fantàstica que has tingut. A més està molt ben escrit. Màgia i talent en un conte que m'ha agradat moltíssim. Felicitats!

Xitus ha dit...

Genial, Ainhoa, penso que descrius d'una forma molt poètica el sentiment que Van Gogh posava en el seu traç. Dóna records a ton germà de part meva. :)
aleix.

Sergi ha dit...

Bona pensada! Has escrit un bon relat, l'he trobat una idea original. Esperem que els somnis dels habitants del teu poblet segueixin sent tan plaents com fins ara.

fanal blau ha dit...

Quina força els somnis, oi?
Molt bon relat, Ainhoa!
M'agrada molt com ho has descrit! :)

Elfreelang ha dit...

Un bon relat ple de màgia i de somni...m'ha agradat molt!

La Meva Perdició ha dit...

Un poble i uns habitants fantàstics i fins a cert punt, un pel perillosos. Felicitats pel relat! :) Realisme màgic!

Jordi Casanovas ha dit...

bon relat, m'agrada.

Nets de Junh ha dit...

Felicitats, un relat ben somniador.

Mireia ha dit...

La imaginació lal poder! Molt original

Mireia ha dit...

La imaginació lal poder! Molt original

Jordicine ha dit...

El final és una preciositat, Ainhoa. L'has clavat! Me n'alegro de tornar-te a llegir. Jo aquest més també m'he apuntat a 'Relats conjunts. Un petó.

オテモヤン ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Pd40 ha dit...

Molt maco i original, quin relat més maco. És el primer que llegeixo i m'ha sorprés, quin nivell!

Barbollaire ha dit...

Quin tros de relat!

M'agrada molt! És preciós!!

;¬)*

deomises ha dit...

Fa temps que t'havia llegit, i ara amb Relats en Conjunt t'he descobert de nou. Tendre relat, i preciós.

d.

Anònim ha dit...

A mi també m'ha agradat molt... Al principi, quan parlaves de la comarca m'has fet pensar en el Senyor dels anells. Un conte boníssim.

Anònim ha dit...

A mi també m'ha agradat molt... Al principi, quan parlaves de la comarca m'has fet pensar en el Senyor dels anells. Un conte boníssim.

Carles ha dit...

Felicitats pel teu blog! Sóc Carles de Printcolor, impremta digital de llibres, i et volem regalar la impressió del llibre del teu blog gratis. T’interessaria? La nostra web és: www.printcolorweb.com i si tens algun dubte ens pots escriure a: info@printcolor.es
Més informació de la promoció gratuita de llibre: http://www.printcolorweb.com/spa/item/exemple_promocional.html